|
Hol vagyok: Önkormányzat | Határozatok 2008
377/2008. (XII.17.) Kt. határozata.
|
Mór Város Közoktatási Esélyegyenlőségi Intézkedési Terve 2008. évi felülvizsgálati jelentésének elfogadásáról
Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testülete Mór Város Települési Közoktatási Esélyegyenlőségi Intézkedési Tervének 2008.évi felülvizsgálatát, az abban foglalt értékelést, a mellékletben csatolt szövegtartalommal elfogadja. Fenyves Péter Dornyi Sándor polgármester jegyző Melléklet a 377/2008. (XII.17.) Kt. határozathoz MÓR VÁROS TELEPÜLÉsi közOKTATÁSI Esélyegyenlőségi INTÉZKEDÉSI TERVe 2007-2013 FELÜLVIZSGÁLAT 2008 Készítette: Gábor Dezső Szakértő Sz.i.sz.: 001239-02 Tőke Györgyné Szakértő Sz.i.sz.: 010427-02 I. Bevezetés: A Közoktatásról szóló, többször módosított 1993. évi LXXIX. törvény 89/A §-a értelmében 2007-ben elkészült Települési Közoktatási Esélyegyenlőségi Intézkedési Tervben megfogalmazott monitoring feladat: „Az intézkedési tervben megfogalmazottak megvalósulását évente ellenőrizni kell, az eredményességet értékelni szükséges" A Közoktatásról szóló, többször módosított 1993. évi LXXIX. törvény 2008-as változásainak összefoglalása, melyek az esélyegyenlőség biztosításában figyelembe kell venni: Óvodáztatási támogatás: A közoktatási tv mellett a gyermekvédelmi tv (1997. évi. XXX. tv) is módosult Kt. 13. § (7) - A halmozottan hátrányos gyermekek szülei, amennyiben a gyermeket 5 éves kora előtt beíratják az óvodába óvodáztatási támogatásban részesülnek
- A szülő gondoskodjon a rendszeres óvodába járásról
- Rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság
- A gyermek törvényes felügyeletét ellátó szülő a jegyző előtt nyilatkozzon arról, hogy a gyermek három éves koráig legfeljebb az iskola nyolcadik évfolyamán folytatott tanulmányait fejezte be sikeresen
- A helyi önkormányzat rendelete alapján az első alkalommal a pénzbeli támogatás helyett a gyermek számára természetbeni támogatás nyújtható.
- A természetbeni támogatást a beíratást követő 7 munkanapon belül kell a szülő rendelkezésére bocsátani
- Alkalmazása : 2009. január 1-től
Egységes óvoda bölcsőde: ( Mór Városban nem releváns) - Új többcélú intézménytípus ( Kt. 33.§)
- Egységes intézmény, ellátja az óvodai és bölcsődei nevelés feladatait is
- Legalább második életévüket betöltött, továbbá az óvodai nevelésben ellátható gyermekek közös neveléséhez
- Akkor hozható létre:
- Ha a települési önkormányzat nem köteles bölcsődét működtetni és a gyermekek száma ezt indokolja
- Első ízben 2009. nevelési évben indítható
Szülői jogok és kötelességek: - Közérdekű érdekérvényesítés joga Kt. 13. § (6)
- A szülő saját vagy gyermeke ügyében igénybe veheti az oktatásügyi közvetítő szolgálatot
- A szülő joga, hogy igénybe vegye a pedagógiai szakszolgálat intézményeit
- A szülő kötelessége, hogy gyermekével megjelenjen a nevelési tanácsadáson, és biztosítsa a tanuló megjelenését az iskolapszichológusi vizsgálaton és a fejlesztő foglalkozásokon
- A jegyző kötelezheti a szülőt hogy fenti kötelességének eleget tegyen Kt. 13.§ (8)
Többcélú intézmény dokumentumai: ( Mór Városban nem releváns) - A többcélú intézményben egységesen kell elkészíteni:
- Pedagógiai programot
- Szervezeti és működési szabályzatot
- Házirendet
- Intézményi minőségirányítási programot
- Az általános művelődési központban egy pedagógiai-művelődési programot kell készíteni Kt. 33. § (7)
- A közoktatási intézmény tagintézményei különböző településen vannak
- A többcélú közoktatási intézmény tanintézményeinek száma egy településen belül meghaladja az ötöt
- A többcélú közoktatási intézmény önálló intézményegységeinek száma meghaladja az ötöt
- Az intézmény alapító okirata szerinti gyermek illetve tanulólétszám eléri az ezerötszáz főt
- A főigazgatót a fenntartó nevezheti ki, dönthet úgy, hogy ne legyen kötelező óraszáma
- Tagintézmény, intézményegység élére igazgató, óvodavezető bízható meg Kt. 55.§ (3)
Munkaközösségek: Szakmai munkaközösségek hozhatók létre az alábbi témakörökben: - Gyermek és ifjúságvédelem
- Szabadidő hasznos eltöltése
- Sajátos nevelési igényű gyermekek inkluzív nevelése
- Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrációja
- A szakmai munkaközösség tagjai részt vehetnek az intézmény belső értékelésében és ellenőrzésében, akkor is, ha nem szerepelnek a szakértői névjegyzékben.
- Intézmények közötti munkaközösség is létrehozható (pl: kistérségi) Kt. 58.§ (1)
Körzethatárok megállapítása: Települési arány: - az adott településen lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező összes HHH gyermek létszáma osztva a településen lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező összes gyermek létszámával.
Körzeti arány: - Az egyes felvételi körzetekben lakóhellyel, tartózkodási hellyel rendelkező összes HHH tanuló létszáma osztva a felvételi körzetben lakóhellyel, tartózkodási hellyel rendelkező összes tanuló létszámával Kt. 66.§.
Ha a településen több általános iskola működik: - a halmozottan hátrányos helyzetű tanulóknak az egyes felvételi körzetben kiszámított aránya legfeljebb tizenöt százalékponttal lehet magasabb, mint a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeknek a település egészére kiszámított aránya.
- Az új felvételi körzeteket 2008. december 31-ig kell kialakítani (Átmeneti szabály)
Egyes általános iskolák kizárása a kötelező felvételből: - Nem jelölhető ki kötelező felvételt biztosító iskolának az az általános iskola, amely körzetének kialakításánál a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek körzeti aránya túllépésére vonatkozó rendelkezés nem tartható meg, feltéve, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók körzeti aránya elérné az ötven százalékot
- Feltétel: a település többi iskolájában legyen elég férőhely
- Az elégséges férőhelyek számításánál a 2008. január 1.napján érvényes alapító okirat szerinti maximális létszámot kell figyelembe venni.
Osztályindítás tilalma az első évfolyamon Nem indítható a következő tanítási évben az általános iskola első évfolyamán osztály, - Kt. 132. § (15) A 2009/2010. tanítási évben nem indítható az első évfolyamon osztály abban az általános iskolában, amely nem jelölhető ki kötelező felvételt ellátó iskolának, feltéve, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók iskolai aránya a 2008/2009. tanévben elérte az ötven százalékot. Először a 2010/2011. tanévben kell alkalmazni
- (16) A közoktatási feladatkörében eljáró oktatási hivatal - a fenntartó kérésére - az érintett iskolának felmentést adhat az osztályindítás tilalma alól, feltéve, hogy a felmentés elmaradása esetén az iskolai nevelés és oktatás igénybevétele a tanuló és a szülő részére aránytalan teherrel járna.
Előnyben részesítési kötelezettség: - Előnyben részesítési kötelezettség változásai:
- Ha az általános iskola a felvételi kötelezettsége teljesítése után további felvételi, átvételi kérelmeket is teljesíteni tud, köteles
- először a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók kérelmét teljesíteni.
- A további felvételi lehetőségről szóló tájékoztatót a helyben szokásos módon - legalább tizenöt nappal a felvételi, átvételi kérelmek benyújtására rendelkezésre álló időszak első napja előtt - nyilvánosságra kell hozni.
- A halmozottan hátrányos helyzetű tanulók közül előnyben kell részesíteni azokat, akiknek a lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye azon a településen van, ahol az iskola székhelye található.
- A halmozottan hátrányos helyzetű tanulók felvétele után előnyben kell részesíteni azokat a jelentkezőket, akiknek a lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye azon a településen található, ahol az iskola székhelye található.
- Ha az általános iskola az összes felvételi kérelmet helyhiány miatt nem tudja teljesíteni, sorsolás útján dönt a jelentkezők között.
- A sorsolásra a felvételi, átvételi kérelmet benyújtókat meg kell hívni.
- Sorsolás nélkül is felvehető a sajátos nevelési igényű tanuló, továbbá az a tanuló, akinek ezt sajátos helyzete-a helyi önkormányzat rendelete szerint- indokolja.
Intézményátszervezés - 102§ Az átszervezések végrehajtásához előírt vélemények kialakításához minden olyan információt hozzáférhetővé kell tenni a véleményezési joggal rendelkezők részére, amely a fenntartói döntés meghozatalához rendelkezésére áll. A vélemény kialakításához - az információk hozzáférhetővé tételének napjától számítva - legalább tizenöt napot kell biztosítani az érdekeltek részére.
- A fenntartó legkésőbb az intézkedés tervezett végrehajtása évének március utolsó munkanapjáig hozhat a nevelési-oktatási intézmény átszervezésével, fenntartói jogának átadásával, megszüntetésével összefüggő döntést
Esélyegyenlőség: - A Kt. 85. §-ából és 89/A. §-ából új helyre a 105. §-ba kerültek át az esélyegyenlőségi tervvel kapcsolatos szabályok.
- Kt. 105. § (1) A helyi önkormányzat az önkormányzati intézkedési terv, illetve a fővárosi, megyei fejlesztési terv részeként vagy az abban foglaltakra tekintettel önálló intézkedési tervként meghatározza a gyermekek, tanulók esélyegyenlőségét szolgáló intézkedéseket (a továbbiakban: közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési terv).
Előnyben részesítés: - A hazai és nemzetközi forrásokra kiírt közoktatási célú pályázatokon való részvétel feltétele, hogy a helyi önkormányzat, az önkormányzati társulás rendelkezzen közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési tervvel.
- A pályázatok elbírálásánál előnyben kell részesíteni azt a közoktatási intézményt fenntartó társulást, amelynek tagjai között olyan önkormányzat is található, amely szerepel a hátrányos helyzetű települések jegyzékén, továbbá azt a közoktatási intézményt fenntartó települést és társulást, amelynek az illetékességi területén a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók összes gyermekhez, tanulóhoz viszonyított aránya eléri a huszonöt százalékot.
- Mindezt a nem állami, nem önkormányzati intézményfenntartók tekintetében is alkalmazni kell.
2. Helyzetelemzésben bekövetkezett változások: A helyzetelemzés alapja a 2008 októberi statisztikai adatai és a november 1-ig megtörtént szakértői felülvizsgálat eredményei. 2.1.1. Demográfiai adatok A demográfiai adatokban nincs figyelemre méltó változás. A külterületeken élők száma változatlan.2.2. Közszolgáltatások elérhetősége a településen A közszolgáltatások elérhetőségében nincs figyelemre méltó változás. Az intézmények fenntartói háttere nem változott. ( 3 óvoda és 2 általános iskola)2.3. Óvodai nevelés helyzete 2008 októberi statisztikai adatok felhasználásával Óvodai intézmények száma | 3 | Óvodai feladatellátási helyek száma (gyógypedagógiai neveléssel együtt) | 3 | Óvodai férőhelyek száma (gyógypedagógiai neveléssel együtt) | 475 | Óvodába beíratott gyermekek száma (gyógypedagógiai neveléssel együtt) | 469 | Óvodába beíratott hátrányos helyzetű gyermekek száma | 44 | Ebből óvodába beíratott halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek száma | 18 | Az óvodába be nem íratott 3. életévüket betöltött gyermekek száma | 0 | Az óvodába be nem íratott 3 életévüket betöltött halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek száma | 1 | Gyógypedagógiai nevelésben részesülő óvodás gyermekek száma (integráltan neveltek nélkül) | 0 | Az óvodai gyermekcsoportok száma (gyógypedagógiai neveléssel együtt) | 19 | Fenntartó szerint | Óvoda neve | Feladat-ellátási hely | Férőhely/ Felvettek | Kihasználtság | HH fő | HHH fő | SNI fő/% | SNI szegregált | Mór Város | 1. | Napsugár Óvoda | Mór | 150/166 | 110 | 6 | 0 | 2/1,2 | 0 | 2. | Szabadság Téri Óvoda | Mór | 125/108 | 86 | 17 | 4 | 4/3 | 0 | 3. | Pitypang Óvoda | Mór | 200/195 | 98 | 21 | 14 | 1/0,5 | 0 | összesen (2 - 3.): | 475/469 | 98,7 | 44 | 18 | 7/1,5 | 0 | A kihasználtság 98,7 %, ami kedvezőbb, az óvodai zsúfoltság megszűnt, ám az évközben beiratkozó gyermekek miatt fokozott odafigyelést igényel. A kiegyenlítetlenség csökkent, de továbbra is fennáll, a Napsugár Óvoda feltöltöttség igen magas. A Pitypang Óvoda átszervezésre került csoportjainak száma 1-el csökkent, a Szabadság Téri Óvoda csoportjainak száma 1-el nőtt. Ezzel a pedagógus létszám is változott, 2 fővel csökkent, illetve nőtt. A humánerőforrás fejlesztése beiskolázási terv szerint folyamatos. Az óvodák nevelési programjaiban változás nem történt. 2.4. Általános iskolák helyzete 2008 októberi statisztikai adatok felhasználásával Általános iskolai intézmények száma: | 3 | Általános iskolai feladat-ellátási helyek száma (gyógypedagógiai oktatással együtt) | 3 | Általános iskolai osztálytermek száma (gyógypedagógiai oktatással együtt) | 85 | Az általános iskolai osztályok száma (gyógypedagógiai oktatással együtt) | 63 | Általános iskolai tanulók száma (gyógypedagógiai oktatással és magántanulókkal együtt) | 1382 | Általános iskolai magántanulók száma | 18 | Sajátos nevelési igényű általános iskolai tanulók száma | 37 | Gyógypedagógiai oktatásban részesülő általános iskolai tanulók száma (integráltan oktatott SNI gyermekek nélkül) | 0 | Hátrányos helyzetű általános iskolai tanulók száma | 157 | Ebből halmozottan hátrányos helyzetű általános iskolai tanulók száma | 47 | Az általános iskolai osztályok száma 1-el csökkent a Dr Zimmermann Általános Iskolában. Általános iskolai tanulók száma (gyógypedagógiai oktatással és magántanulókkal együtt) 43 fővel csökkent, ezzel a kihasználtság mutatói is kis mértékben alacsonyabbak az egy évvel megelőzőtől. Az általános iskolába bejárók száma kis mértékben emelkedett. A halmozottan hátrányos helyzetű általános iskolai tanulók száma, illetve nyilvántartása jelentősen emelkedett, ami a nyilvántartási rendszer fejlesztéséből, illetve a sikeres kommunikációnak tulajdonítható. Legfontosabb mutatók alakulása: Intézmény/Tagintézmény neve | HH % | HHH % | SNI % | Radnóti Miklós Általános Iskola | 11 | 3,7 | 3 | Dr. Zimmermann Ágoston Általános Iskola | 13,4 | 3,6 | 3 | Petőfi Sándor Általános Iskola | 9,4 | 6 | 3,3 | Szent Erzsébet Általános Iskola | 6,1 | 0 | 0 | összesen: | 12 | 3.4 | 2.6 | országos átlag: | | | 7 | A Petőfi Sándor Általános Iskolában - v a 250 órát meghaladó hiányzások száma 1,2 %-ról 0,6%-ra csökkent.
- v A magántanulók száma 1,2 %-ról 3%-ra emelkedett.
A magántanulók megoszlásának vizsgálata: Magántanuló 18 fő Ebből: - Ţ 4 fő a Szakértői és Rehabilitációs Bizottság javaslatára-egyéb fogyatékosság
- Ţ 8 fő szülő tartós külföldi szolgálata miatt
- Ţ 6 fő tanuló rendkívüli körülményei miatt. (szülő kérésére)
A magántanulók számának felülvizsgálatát folyamatosan figyelemmel kell kísérni. Az általános iskolák pedagógiai programjaiban változás csak egy esetben történt: A Dr. Zimmermann Ágoston Általános Iskola emelt szintű angol nyelvoktatást vezetett be. IPR egy iskolában sem került bevezetésre. Humánerőforrás: Mór Város fenntartásában lévő általános iskolákban a szakos tanári ellátottság biztosított. A Szent Erzsébet Általános Iskolában (egyházi fenntartás) elmondásuk alapján van hiány. A továbbképzések folyamatosak az intézményben. Az előző évi helyzetelemzésben alacsonyabb mutatóval rendelkező Petőfi Sándor Általános Iskolában 2008-ban 2 fő további szakképesítést szerzett, és 4 fő vett részt módszertani képzésben. Infrastruktúra:Az előző évi helyzetelemzés megállapításaihoz képest legfontosabb változás, hogy minden óvoda és iskola rendelkezik tornaszobával, illetve tornateremmel és orvosi szobával. A szükségtantermek megszüntetése érdekében pályázatot nyújtottak be, de nem került a támogatott projektek közé. További pályázati lehetőséget keresnek. 2.5 Sajátos nevelési igényű tanulók ellátása Óvodai nevelésben: 7 fő azaz 1,5 % Általános iskolában: 37 fő 2.6 % ( az országos átlagot-7%-nem haladja meg) Gárdonyi Géza Általános Iskola és Speciális Szakiskolából (megyei fenntartású) nincsenek rendelkezésre álló adatok. 2.6 Szakszolgálatok helyzete Gyógytestnevelés és gyógyúszás feladatait továbbra is az intézmények képesített pedagógusai látják el. Irányítását a Radnóti Miklós Általános Iskola végzi, az alapító okiratában rögzített alaptevékenységeként alapján 80521-2 Pedagógiai szakszolgálat (gyógytestnevelés). Logopédiai ellátás saját alkalmazott gyógypedagógusokkal történik. 2.7 Alapfokú művészetoktatás helyzete A feladatellátás változatlan. 2.9 Oktatás eredményessége-kompetencia mérés eredményei intézmény | iskolai átlag | | 2006 | 2007 | 2006 | 2007 | | matematika | matematika | szövegértés | szövegértés | | 6. oszt. | 8. oszt. | 6. oszt. | 8. oszt. | 6. oszt. | 8. oszt. | 6. oszt. | 8. oszt. | Dr. Zimmermann Ágoston Általános Iskola | | 492 | | 5110 | | 508 | | 529 | Petőfi Sándor Általános Iskola | | 537 | | 492 | | 541 | | 510 | Radnóti Miklós Általános Iskola | | 510 | | 480 | | 523 | | 497 | Szent Erzsébet Általános Iskola | 360 | 532 | | 523 | 396 | 490 | | 563 | országos átlag | 493 | 494 | | 49 | 512 | 497 | | 497 | 6. osztály még nem feldolgozott. Az országos átlagot egy esetben a Radnóti Miklós Általános Iskola nem érte el, az intézménynek a Móri Kistérségi Társulás a fenntartója. 3. Akcióterv megvalósulása, elért eredmények: Helyzetelemzés megállapítása | Cél | Intézkedés leírása | Intéz kedés felelő-se | Határ-idő | Indikátor rövid távon | Megvalósult intézkedések | Eredmények | Közoktatási szakszolgálati és szakmai szolgáltatás nem teljes mértékben érhető el. | Közoktatási szolgáltatások elérhetővé váljanak. | Igényfelmérés, kialakítás lehetséges formáinak meghatározása, megszervezése | Polgár-mester | 2008 | Igényfelmérés, kialakítás lehetséges formáinak meghatározása | A szociális iroda folyamatosan figyelemmel kíséri a szükségleteket. Elemzi a lehetőségeket. | -- | Lehet olyan 3 éves halmozottan hátrányos gyermek, aki nem vesz részt óvodai nevelésben. | Minden 3 éves halmozottan hátrányos gyermek vegyen részt óvodai nevelésben | Beazonosítás, intézkedés. | Jegyző | 2008 | Minden 3 éves halmozottan hátrányos gyermek részt vesz óvodai nevelésben | Szociális iroda segítségével felmérés elkészült | Van 1 fő 3 éves halmozottan hátrányos gyermek aki nem vesz részt óvodai nevelésben | Magántanuló aránya Petőfi Sándor Általános Iskolában meghaladja az országos átlagot. | Magántanuló aránya csökkenjen az országos átlag alá. | Kérelmek, felmentések felülvizsgálata. | Jegyző | 2008 | Kérelmek, felmentések felülvizsgálata megtörtént | Kérelmek, felmentések felülvizsgálata megtörtént | Felülvizsgálat megtörtént, de csökkenés nem tapasztalható. Oka: 7 fő szülő tartós külföldi szolgálata miatt, 1 fő a Szakértői és Rehabilitációs Bizottság javaslatára-egyéb fogyatékosság, 2 fő tanuló rendkívüli körülményei miatt | Helyzetelemzés megállapítása | Cél | Intézkedés leírása | Intézke-dés felelőse | Határ-idő | Indikátor rövid távon | Megvalósult intézkedések | Eredmények | Van eltérés az intézmények között humánerőforrás tekintetében. | Kiegyenlített-ség, az egyenlő oktatási színvonal biztosítása | Továbbképzési és beiskolázási tervek összehangolása, belső továbbképzések megszervezése. | Jegyző | 2008 | Beiskolázási terv elkészül, belső továbbképzések, munkaközössé-gek kialakulnak. | Beiskolázási terv elkészült minden intézményben, továbbképzéseken való részvétel folyamatos | A lemaradást mutató iskolában 2 fő további szakképesítést szerezett és 4 fő vett részt módszertani képzésben | 250 óránál magasabb hiányzás a Petőfi Sándor Általános Iskolában meghaladja az országos átlagot. | Országos szint alatti mutatók elérése | Humánerőforrás fejlesztés módszertani megújulás, gyermekvédelmi feladatok összehangolása | Jegyző | 2008 | Beavatkozási terv készítése, együttműködés a gyermekvédelmi szolgálatokkal, módszertani fejlesztés megkezdése Humánerőforrás fejlesztés | Fenntartói és intézményvezetői intézkedés megtörtént. | 1,2 %-ról 0,6%-ra csökkent, ami még az országos átlagot meghaladja | Van szegregációt eredményező oktatásszervezés, de nem a város fenntartásába | Szegregáció meg-szüntetése. | Szakvélemények felülvizsgálata, befogadó attitűd és feltételek kialakítása, kapcsolat kialakítás a fenntartóval | Fenn-tartó önkorm. elnöke | 2008 | Szakvélemények felülvizsgálata megtörtént, pedagógusok beiskolázása, felkészítése megkezdődött. | Szakvélemények felülvizsgálata megtörtént, pedagógusok beiskolázása, felkészítése megkezdődött | Befogadó attitűd kialakítása megkezdődött | Eltérés tapasztalható az infrastrukturális feltételek tekintetében. | Infrastruktúra fejlesztése, egyenlő hozzáférés biztosítása | Felmérések, tervek készítése, forráskeresés, pályázatkészítés | Jegyző | 2008 | Felmérések, tervek elkészül-nek, pályázatkészítés. | Felmérés és terv elkészült, pályázatot adtak be a KDOP kiírásra | Minden intézményben biztosított a tornaszoba-tornaterem és orvosi szoba. Továbbra is működik szükségtanterem. | Helyzetelemzés megállapítása | Cél | Intézkedés leírása | Intézke-dés felelőse | Határ-idő | Indikátor rövid távon | Megvalósult intézkedések | Eredmények | A kompetencia-mérés eredmény mutatói egy esetben nem érik el az országos átlagot. Ez az intézmény a Móri Kistérség fenntartásában működik. | Kiegyenlített-ség az eredménymutatókban, országos szint elérése minden területen és intézményben | Okfeltárás, beavatkozások tervezése, szükséges fejlesztések biztosítása | Jegyző | 2008 | Beavatkozási terv elkészül, minden intézmény elfogadja. Humánerőforrás fejlesztés | A Mór Város által fenntartott intézmények a humánerőforrás fejlesztése és intézkedések megvalósítása | A Mór Város által fenntartott intézmények a humánerőforrás fejlesztés és intézkedések révén elérték az országos átlagot. | Óvodai kapacitáskihasz-náltság eltéréséből fakadó zsúfoltság | Kiegyenlített-ség elérése, zsúfoltság megszüntetése | Ok-feltárás, beavatkozások tervezése, szükséges fejlesztések biztosítása | Jegyző | 2008 | Vizsgálat, szakértői elemzés, ok-feltárás elkészül. Beavatkozás megkezdődik. | Egy óvodai csoport másik intézményhez átszervezésre került. | Kiegyenlítettség arányosabb, de a zsúfoltság fennáll. | Az épületek nem akadálymentesek. | Akadálymentes közoktatási intézmények | Felmérések, tervek készítése, forráskeresés, | Polgár- mester | 2008 | Felmérések, tervek elkészül-nek | | | Nyilvántartások vezetése pontatlan, főként a halmozottan hátrányos helyzetűek és külterületen élők esetében | Pontos nyilvántartás vezetése, kiemelten a halmozottan hátrányos helyzetűekre. | Nyilvántartási rendszer kiépítése, folyamatsza-bályozása. | Jegyző | 2008 | Adatszolgáltatási rendszer kiépül | Jegyző, szociális iroda, humán iroda és intézményvezetők között egyeztetések megkezdődtek. | Az intézmények kimutatásai naprakészek. | 4. Aktualizált akciótervHelyzetelemzés megállapítása | Cél | Intézkedés leírása | Intézkedés felelőse | Határ-idő | Indikátor rövid távon | Indikátor közép távon | Indikátor hosszú távon | Szükséges humánerő-forrás | Státusz | Közoktatási szakszolgálati és szakmai szolgáltatás nem teljes mértékben érhető el | Családi napközi, házi gyermekfelügyelet, családok átmeneti otthona szolgáltatások elérhetővé váljanak minden településen | Igényfelmérés, kialakítás lehetséges formáinak meghatározása, megszervezése | Jegyző | 2009 | Igényfelmérés kialakítás lehetséges formáinak meghatározása | Társulási szinten biztosított a családi napközi, házi gyermekfelügyelet | Települési szinten biztosított a családi napközi, házi gyermekfelügyelet | szociális iroda, civil szervezetek | a feladat végrehajtása folyamat-ban | Van 1 fő olyan 3 éves halmozottan hátrányos gyermek, aki nem vesz részt óvodai nevelésben. | Minden 3 éves halmozottan hátrányos gyermek vegyen részt óvodai nevelésben | Beazonosítás, intézkedés. | Jegyző | 2009 | Minden 3 éves halmozottan hátrányos gyermek részt vesz óvodai nevelésben | Minden 3 éves halmozottan hátrányos gyermek részt vesz óvodai nevelésben | Minden 3 éves halmozottan hátrányos gyermek részt vesz óvodai nevelésben | védőnói hálózat, szociális iroda, intézmény vezetők, kisebbségi önkormányzat | a feladat végrehajtása folyamat-ban | Magántanuló aránya 0,6%, meghaladja az országos átlagot. | Magántanuló aránya csökkenjen országos átlag alá. (0,37) | Kérelmek, felmentések felülvizsgálata. | Jegyző | 2009 | Kérelmek, felmentések felülvizsgálata megtörtént | Magántanuló aránya az országos átlag alá csökken. | Magántanuló aránya az országos átlag alá csökken | gyermekjóléti szolgálat, intézmény vezetők, jegyző, rehabilitációs bizottság | a feladat végrehajtása folyamat-ban | Helyzetelemzés megállapítása | Cél | Intézkedés leírása | Intézkedés felelőse | Határ-idő | Indikátor rövid távon | Indikátor közép távon | Indikátor hosszú távon | Szükséges humánerő-forrás | Státusz | Nincs szegregációt a város oktatás-szervezésében, de a megye fenntartásában van. | Szegregáció megszüntetése. | Kapcsolatfelvétel a fenntartóval. Szakvélemények felülvizsgálata, befogadó attitűd és feltételek kialakítása, integráció megvalósítása | Jegyző | 2009 | Szakvélemények felülvizsgálata megtörtént, integráció lehetőségeit felmérték, pedagógusok beiskolázása, felkészítése megkezdődött. | Szegregáció megszűnik. | Szegregáció megszűnik. | intézményvezetők, rehabilitációs bizottság, humán iroda, jegyző, civil szervezetek | a feladat végrehajtása folyamat-ban | Nem biztosított a teljes szakos tanári ellátottság. Szent Erzsébet egyházi fenntartású iskolában | Minden tantárgyat megfelelő képesített tanár oktat. | Feltételek, lehetőségek vizsgálata, megoldási módok kialakítása. | Jegyző | 2009 | Minden tantárgyat megfelelő képesített tanár oktat. | Minden tantárgyat megfelelő képesített tanár oktat | Minden tantárgyat megfelelő képesített tanár oktat | intézményvezetők, humániroda, jegyző, egyház | a feladat végrehajtása folyamat-ban | Van kis mértékű eltérés az intézmények között humánerőforrás tekintetében. | Kiegyenlítettség, az egyenlő oktatási színvonal biztosítása | Továbbképzési és beiskolázási tervek összehangolása, belső továbbképzések megszervezése | Jegyző | 2009 | Beiskolázási terv elkészül, belső továbbképzések, munkaközösségek kialakulnak. | Humánerőforrás kiegyenlítődik. | Minden pedagógus a részt vett a hátrányos helyzetűek eredményességét segítő módszertani továbbképzésen. | intézményvezetők, pedagógusok, humán iroda, szakmai szolgáltatók | a feladat végrehajtása folyamat-ban | Helyzetelemzés megállapítása | Cél | Intézkedés leírása | Intézkedés felelőse | Határ-idő | Indikátor rövid távon | Indikátor közép távon | Indikátor hosszú távon | Szükséges humánerő-forrás | Státusz | Eltérés tapasztalható az infrastrukturális feltételek tekintetében. | Infrastruktúra fejlesztése, egyenlő hozzáférés biztosítása | Felmérések, tervek készítése, forráskeresés, pályázatkészítés | Jegyző | 2009 | Felmérések, tervek elkészül-nek | Források keresése, pályázatkészítés megtörtént | Szükségtantermek kiváltása, korszerű intézményhálózat | | | Az épületek nem akadálymentesek | Akadálymentes közoktatási intézmények | Felmérések, tervek készítése, forráskeresés, pályázatkészítés | Jegyző | 2009 | Felmérések, tervek elkészül-nek | Legalább ügyfélszintű akadálymentesí-tés az intézményekben | Legalább ügyfélszintű akadálymentesí-tés az intézményekben | | | 5. Az Esélyegyenlőségi Terv végrehajtását segítő egyéb programelemek, összefüggések Kiemelt programelem | Ezek alapján meghatározott feladatok | Határidő | Célérték | Feladatok státusza | Koordinációs feladat | Koordinációért felelős | Antiszegregációs terv a települési szegregáció felszámolására | előkészületben | - | - | Előkészítés alatt | - | Vagyongazdálkodási Iroda | HEFOP, TÁMOP, vagy TIOP pályázat alapján támogatott fejlesztés | TIOP 1.1.1/07 (bírálat szakaszában) TÁMOP 3.1.4 készítése folyamatban KDOP infrastruktúra fejlesztés-előkészületben | - | - | . Előkészítés alatt Előkészítés alatt Előkészítés alatt | - | Intézményvezetők, Humán Iroda (oktatási referens) | Települési Esélyegyenlőségi Program | készítése folyamatban | - | - | Előkészítés alatt | - | Jegyzői Iroda | 6. Kockázatok: Cél konkrét szöveges megfogalmazása | Intézkedés leírása | Az intézkedés eredményes megvalósulásának kockázata | A kockázat következményének súlyossága (1-3) | A kockázat bekövetkezésének valószínűsége (1-3) | A kockázat elhárításának, kezelésének tervezett módja | Közoktatási szakszolgálati és szakmai szolgáltatás nem teljes mértékben érhető el | Igényfelmérés, kialakítás lehetséges formáinak meghatározása, megszervezése | nincs megfelelő rendelkezésre álló épület, vagy anyagi forrás | 2 | 1 | nem igényel | Magántanuló aránya 0,6%, meghaladja az országos átlagot. | Kérelmek, felmentések felülvizsgálata. | a szülők külföldi tartózkodása nem befolyásolható | 0 | 2 | nem igényel | Nincs szegregációt a város oktatás-szervezésében, de a megye fenntartásában van. | Kapcsolatfelvétel a fenntartóval. Szakvélemények felülvizsgálata, befogadó attitűd és feltételek kialakítása, integráció megvalósítása | a fenntartók között együttműködés hiányosságai | 2 | 2 | szakértői segítség igénybevétele | Nem biztosított a teljes szakos tanári ellátottság. | Feltételek, lehetőségek vizsgálata, megoldási módok kialakítása. | az egyház által fenntartott iskola nem biztosítja a feltételt | 1 | 1 | nem igényel | Van kis mértékű eltérés az intézmények között humánerőforrás tekintetében. | Továbbképzési és beiskolázási tervek összehangolása, belső továbbképzések megszervezése | pedagógusok alulmotiváltsága, forráshiány | 1 | 1 | nem igényel | A kompetencia-mérés eredménymutatója 1 esetben nem érik el az országos átlagot. (kistérségi fenntartású intézmény) | Ok-feltárás, beavatkozások tervezése, szükséges fejlesztések biztosítása | Módzsertani innováció | 1 | 1 | Nem igényel | Eltérés tapasztalható az infrastrukturális feltételek tekintetében. | Felmérések, tervek készítése, forráskeresés, pályázatkészítés | nincs elegendő pénz a megvalósításra | 2 | 2 | pályázat készítés | Az épületek nem akadálymentesek | Felmérések, tervek készítése, forráskeresés, pályázatkészítés | nincs elegendő pénz a megvalósításra | 2 | 2 | pályázat készítés | 7. Konzultáció és visszacsatolás A Települési Közoktatási Esélyegyenlőségi Intézkedési Terv felülvizsgálatába a közoktatási intézmények vezetői tevőlegesen be lettek vonva, és megállapítható, hogy az októberi statisztika és fenntartó dokumentumainak elemzése alapján módosult az intézkedési terv akcióterve. A véleményformálásra a lehetőség biztosítva volt, valamennyi érintett szakmai és társadalmi partner (szülői szervezetek, civil szféra, helyi kisebbségi önkormányzat, stb.) bevonásával. A vélemények benyújtására az Móri Humán Irodában van lehetőség, s az észrevételeket az Oktatási Bizottság fogja tárgyalni. 8. Legitimáció: A Települési Közoktatási Esélyegyenlőségi Intézkedési Terv felülvizsgálatát - a szakmai, társadalmi vitára bocsátást követően -Mór Város Képviselő testülete 2008. .....-n ....../2008. sz. határozatával elfogadta. Mór, 2008. Mór Város Polgármestere
|
|
|