keresés az oldalon
 
Önkormányzati hírlevél
E-Mail:
Név:
KöszöntőVárosunkÖnkormányzatVárosi intézményekÜgyintézésKözérdekű információk
Önkormányzat

Képviselőtestület
Tisztségviselők
Bizottságok
Kisebbségi Önkormányzatok
Rendeletek 1993
Rendeletek 1995
Rendeletek 1997
Rendeletek 2001
Rendeletek 2004
Rendeletek 2005
Rendeletek 2006
Rendeletek 2007
Rendeletek 2008
Rendeletek 2009
Rendeletek 2010
Rendeletek 2011
Rendeletek 2012
Rendeletek 2013
Határozatok 2004
Határozatok 2005
Határozatok 2006
Határozatok 2007
Határozatok 2008
Határozatok 2009
Határozatok 2010
Határozatok 2011
Határozatok 2012
Határozatok 2013
Közbeszerzési szerződések
  • Közéleti hírek
  • Önkormányzati
  • Kistérségi hírek
  • Sporthírek
  • Egyházi hírek
  • Városi újság
  • Intéztmények, iskolák
    Intéztmények, óvoda
    Intéztmények, egyéb
  • Önkormányzati
  • Kistérségi
  • Egyházi
  • Sport
  • Szórakozás
  • Közlemények
  • Felhívások
  • Pályázatok
  • Közbeszerzés
  • 2010. évi országgyűlési választás
  • 2010. évi önkormányzati választás
  • 2011. évi népszámlálás
  • 2014. évi választások
  • Hol vagyok: Önkormányzat | Határozatok 2008
    377/2008. (XII.17.) Kt. határozata.
     

    Mór Város Közoktatási Esélyegyenlőségi Intézkedési Terve 2008. évi felülvizsgálati jelentésének elfogadásáról
     

       
     
    Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testülete Mór Város Települési Közoktatási Esélyegyenlőségi Intézkedési Tervének 2008.évi felülvizsgálatát, az abban foglalt értékelést, a mellékletben csatolt szövegtartalommal elfogadja.
     
     
     
     
     
     
                              Fenyves Péter                                                 Dornyi Sándor
                                polgármester                                                          jegyző
     
     
     

    Melléklet a 377/2008. (XII.17.) Kt. határozathoz
     

     
     
     
     
     
     
     
     
    MÓR VÁROS

     

    TELEPÜLÉsi közOKTATÁSI Esélyegyenlőségi INTÉZKEDÉSI TERVe

     

    2007-2013

     

     

     

    FELÜLVIZSGÁLAT 2008

     

     

     

     

     

     

      

     

     

     

     

     
    Készítette:              

     

     

     
     
    Gábor Dezső
    Szakértő
    Sz.i.sz.: 001239-02
     
     
    Tőke Györgyné
    Szakértő
    Sz.i.sz.: 010427-02

     
     
     

    I. Bevezetés:
     
    A Közoktatásról szóló, többször módosított 1993. évi LXXIX. törvény 89/A §-a értelmében 2007-ben elkészült  Települési Közoktatási Esélyegyenlőségi Intézkedési Tervben megfogalmazott monitoring feladat
     
    „Az intézkedési tervben megfogalmazottak megvalósulását évente ellenőrizni kell, az eredményességet értékelni szükséges"
     
    A Közoktatásról szóló, többször módosított 1993. évi LXXIX. törvény 2008-as változásainak összefoglalása, melyek az esélyegyenlőség biztosításában figyelembe kell venni:
     
     
    Óvodáztatási támogatás:
     
    A közoktatási tv mellett a gyermekvédelmi tv (1997. évi. XXX. tv) is módosult Kt. 13. § (7)

    • A halmozottan hátrányos gyermekek szülei, amennyiben a gyermeket 5 éves kora előtt beíratják az óvodába óvodáztatási támogatásban részesülnek
    • A szülő gondoskodjon a rendszeres óvodába járásról
    • Rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság
    • A gyermek törvényes felügyeletét ellátó szülő a jegyző előtt nyilatkozzon arról, hogy a gyermek három éves koráig legfeljebb az iskola nyolcadik évfolyamán folytatott tanulmányait fejezte be sikeresen
    • A helyi önkormányzat rendelete alapján az első alkalommal a pénzbeli támogatás helyett a gyermek számára természetbeni támogatás nyújtható.
    • A természetbeni támogatást a beíratást követő 7 munkanapon belül kell a szülő rendelkezésére bocsátani
    • Alkalmazása : 2009. január 1-től

     
    Egységes óvoda bölcsőde:  ( Mór Városban nem releváns)
     
    • Új többcélú intézménytípus ( Kt. 33.§)
    • Egységes intézmény, ellátja az óvodai és bölcsődei nevelés feladatait is
    • Legalább második életévüket betöltött, továbbá az óvodai nevelésben ellátható gyermekek közös neveléséhez
    • Akkor hozható létre:
    • Ha a települési önkormányzat nem köteles bölcsődét működtetni és a gyermekek száma ezt indokolja
    • Első ízben 2009. nevelési évben indítható

     
    Szülői jogok és kötelességek:
     
    • Közérdekű érdekérvényesítés joga Kt. 13. § (6)
    • A szülő saját vagy gyermeke ügyében igénybe veheti az oktatásügyi közvetítő szolgálatot
    • A szülő joga, hogy igénybe vegye a pedagógiai szakszolgálat intézményeit
    • A szülő kötelessége, hogy gyermekével megjelenjen a nevelési tanácsadáson, és biztosítsa a tanuló megjelenését az iskolapszichológusi vizsgálaton és a fejlesztő foglalkozásokon
    • A jegyző kötelezheti a szülőt hogy fenti kötelességének eleget tegyen Kt. 13.§ (8)

     
    Többcélú intézmény dokumentumai: ( Mór Városban nem releváns)
     
    • A többcélú intézményben egységesen kell elkészíteni:
    • Pedagógiai programot
    • Szervezeti és működési szabályzatot
    • Házirendet
    • Intézményi minőségirányítási programot
    • Az általános művelődési központban egy pedagógiai-művelődési programot kell készíteni Kt. 33. § (7)
    • A közoktatási intézmény tagintézményei különböző településen vannak
    • A többcélú közoktatási intézmény tanintézményeinek száma egy településen belül meghaladja az ötöt
    • A többcélú közoktatási intézmény önálló intézményegységeinek száma meghaladja az ötöt
    • Az intézmény alapító okirata szerinti gyermek illetve tanulólétszám eléri az ezerötszáz főt
    • A főigazgatót a fenntartó nevezheti ki, dönthet úgy, hogy ne legyen kötelező óraszáma
    • Tagintézmény, intézményegység élére igazgató, óvodavezető bízható meg Kt. 55.§ (3)

     
    Munkaközösségek:
     
    Szakmai munkaközösségek hozhatók létre az alábbi témakörökben:
    • Gyermek és ifjúságvédelem
    • Szabadidő hasznos eltöltése
    • Sajátos nevelési igényű gyermekek inkluzív nevelése
    • Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrációja
    • A szakmai munkaközösség tagjai részt vehetnek az intézmény belső értékelésében és ellenőrzésében, akkor is, ha nem szerepelnek a szakértői névjegyzékben.
    • Intézmények közötti munkaközösség is létrehozható (pl: kistérségi) Kt. 58.§ (1)

     
    Körzethatárok megállapítása:
     
    Települési arány:
    • az adott településen lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező összes HHH gyermek létszáma osztva a településen lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező összes gyermek létszámával.

     
    Körzeti arány:
    • Az egyes felvételi körzetekben lakóhellyel, tartózkodási hellyel rendelkező összes HHH tanuló létszáma osztva a felvételi körzetben lakóhellyel, tartózkodási hellyel rendelkező összes tanuló létszámával Kt. 66.§.

     
    Ha a településen több általános iskola működik:
     
    • a halmozottan hátrányos helyzetű tanulóknak az egyes felvételi körzetben kiszámított aránya legfeljebb tizenöt százalékponttal lehet magasabb, mint a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeknek a település egészére kiszámított aránya.
    • Az új felvételi körzeteket 2008. december 31-ig kell kialakítani (Átmeneti szabály)

     
    Egyes általános iskolák kizárása a kötelező felvételből:
     
    • Nem jelölhető ki kötelező felvételt biztosító iskolának az az általános iskola, amely körzetének kialakításánál a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek körzeti aránya túllépésére vonatkozó rendelkezés nem tartható meg, feltéve, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók körzeti aránya elérné az ötven százalékot
    • Feltétel: a település többi iskolájában legyen elég férőhely
    • Az elégséges férőhelyek számításánál a 2008. január 1.napján érvényes alapító okirat szerinti maximális létszámot kell figyelembe venni.

     
    Osztályindítás tilalma az első évfolyamon
     
    Nem indítható a következő tanítási évben az általános iskola első évfolyamán osztály,
     
    • Kt. 132. § (15) A 2009/2010. tanítási évben nem indítható az első évfolyamon osztály abban az általános iskolában, amely nem jelölhető ki kötelező felvételt ellátó iskolának, feltéve, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók iskolai aránya a 2008/2009. tanévben elérte az ötven százalékot. Először a 2010/2011. tanévben kell alkalmazni

     
    • (16) A közoktatási feladatkörében eljáró oktatási hivatal - a fenntartó kérésére - az érintett iskolának felmentést adhat az osztályindítás tilalma alól, feltéve, hogy a felmentés elmaradása esetén az iskolai nevelés és oktatás igénybevétele a tanuló és a szülő részére aránytalan teherrel járna.

     
     Előnyben részesítési kötelezettség:
     
    • Előnyben részesítési kötelezettség változásai:
    • Ha az általános iskola a felvételi kötelezettsége teljesítése után további felvételi, átvételi kérelmeket is teljesíteni tud, köteles
    • először a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók kérelmét teljesíteni.
    • A további felvételi lehetőségről szóló tájékoztatót a helyben szokásos módon - legalább tizenöt nappal a felvételi, átvételi kérelmek benyújtására rendelkezésre álló időszak első napja előtt - nyilvánosságra kell hozni.
    • A halmozottan hátrányos helyzetű tanulók közül előnyben kell részesíteni azokat, akiknek a lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye azon a településen van, ahol az iskola székhelye található.
    • A halmozottan hátrányos helyzetű tanulók felvétele után előnyben kell részesíteni azokat a jelentkezőket, akiknek a lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye azon a településen található, ahol az iskola székhelye található.
    • Ha az általános iskola az összes felvételi kérelmet helyhiány miatt nem tudja teljesíteni, sorsolás útján dönt a jelentkezők között.
    • A sorsolásra a felvételi, átvételi kérelmet benyújtókat meg kell hívni.
    • Sorsolás nélkül is felvehető a sajátos nevelési igényű tanuló, továbbá az a tanuló, akinek ezt sajátos helyzete-a helyi önkormányzat rendelete szerint- indokolja.

     
    Intézményátszervezés
     
    • 102§ Az átszervezések végrehajtásához előírt vélemények kialakításához minden olyan információt hozzáférhetővé kell tenni a véleményezési joggal rendelkezők részére, amely a fenntartói döntés meghozatalához rendelkezésére áll. A vélemény kialakításához - az információk hozzáférhetővé tételének napjától számítva - legalább tizenöt napot kell biztosítani az érdekeltek részére.
    • A fenntartó legkésőbb az intézkedés tervezett végrehajtása évének március utolsó munkanapjáig hozhat a nevelési-oktatási intézmény átszervezésével, fenntartói jogának átadásával, megszüntetésével összefüggő döntést

     
    Esélyegyenlőség:
     
    • A Kt. 85. §-ából és 89/A. §-ából új helyre a 105. §-ba kerültek át az esélyegyenlőségi tervvel kapcsolatos szabályok.
    • Kt. 105. § (1) A helyi önkormányzat az önkormányzati intézkedési terv, illetve a fővárosi, megyei fejlesztési terv részeként vagy az abban foglaltakra tekintettel önálló intézkedési tervként meghatározza a gyermekek, tanulók esélyegyenlőségét szolgáló intézkedéseket (a továbbiakban: közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési terv).

     
    Előnyben részesítés:
     
    • A hazai és nemzetközi forrásokra kiírt közoktatási célú pályázatokon való részvétel feltétele, hogy a helyi önkormányzat, az önkormányzati társulás rendelkezzen közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési tervvel.
    • A pályázatok elbírálásánál előnyben kell részesíteni azt a közoktatási intézményt fenntartó társulást, amelynek tagjai között olyan önkormányzat is található, amely szerepel a hátrányos helyzetű települések jegyzékén, továbbá azt a közoktatási intézményt fenntartó települést és társulást, amelynek az illetékességi területén a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók összes gyermekhez, tanulóhoz viszonyított aránya eléri a huszonöt százalékot.
    • Mindezt a nem állami, nem önkormányzati intézményfenntartók tekintetében is alkalmazni kell.

     
     
     
     
     
     
     
     
     

    2. Helyzetelemzésben bekövetkezett változások:
     
    A helyzetelemzés alapja a 2008 októberi statisztikai adatai és a november 1-ig megtörtént szakértői felülvizsgálat eredményei.
    2.1.1. Demográfiai adatok
    A demográfiai adatokban nincs figyelemre méltó változás. A külterületeken élők száma változatlan.2.2. Közszolgáltatások elérhetősége a településen
    A közszolgáltatások elérhetőségében nincs figyelemre méltó változás. Az intézmények fenntartói háttere nem változott. ( 3 óvoda és 2 általános iskola)2.3. Óvodai nevelés helyzete 2008 októberi statisztikai adatok felhasználásával

    Óvodai intézmények száma

    3


    Óvodai feladatellátási helyek száma (gyógypedagógiai neveléssel együtt)

    3


    Óvodai férőhelyek száma (gyógypedagógiai neveléssel együtt)

    475


    Óvodába beíratott gyermekek száma (gyógypedagógiai neveléssel együtt)

    469


    Óvodába beíratott hátrányos helyzetű gyermekek száma

    44


    Ebből óvodába beíratott halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek száma

    18


    Az óvodába be nem íratott 3. életévüket betöltött gyermekek száma

    0


    Az óvodába be nem íratott 3 életévüket betöltött halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek száma

    1


    Gyógypedagógiai nevelésben részesülő óvodás gyermekek száma (integráltan neveltek nélkül)

    0


    Az óvodai gyermekcsoportok száma (gyógypedagógiai neveléssel együtt)

    19


     

    Fenntartó szerint

    Óvoda neve

    Feladat-ellátási

    hely

    Férőhely/ Felvettek

    Kihasználtság

    HH fő

    HHH fő

    SNI fő/%

    SNI szegregált

    Mór Város

    1.

    Napsugár Óvoda

    Mór

    150/166

    110

    6

    0

    2/1,2

    0

    2.

    Szabadság Téri Óvoda

    Mór

    125/108

    86

    17

    4

    4/3

    0

    3.

    Pitypang Óvoda

    Mór

    200/195

    98

    21

    14

    1/0,5

    0

    összesen (2 - 3.):

    475/469

    98,7

    44

    18

    7/1,5

    0


     
     
    A kihasználtság 98,7 %, ami kedvezőbb, az óvodai zsúfoltság megszűnt, ám az évközben beiratkozó gyermekek miatt fokozott odafigyelést igényel. A kiegyenlítetlenség csökkent, de továbbra is fennáll, a Napsugár Óvoda feltöltöttség igen magas.
    A Pitypang Óvoda átszervezésre került csoportjainak száma 1-el csökkent, a Szabadság Téri Óvoda csoportjainak száma 1-el nőtt. Ezzel a pedagógus létszám is változott, 2 fővel csökkent, illetve nőtt.
    A humánerőforrás fejlesztése beiskolázási terv szerint folyamatos.
    Az óvodák nevelési programjaiban változás nem történt.
     
    2.4. Általános iskolák helyzete 2008 októberi statisztikai adatok felhasználásával
     
     

    Általános iskolai intézmények száma:

    3


    Általános iskolai feladat-ellátási helyek száma (gyógypedagógiai oktatással együtt)

    3


    Általános iskolai osztálytermek száma (gyógypedagógiai oktatással együtt)

    85


    Az általános iskolai osztályok száma (gyógypedagógiai oktatással együtt)

    63


    Általános iskolai tanulók száma (gyógypedagógiai oktatással és magántanulókkal együtt)

    1382


    Általános iskolai magántanulók száma

    18


    Sajátos nevelési igényű általános iskolai tanulók száma

    37


    Gyógypedagógiai oktatásban részesülő általános iskolai tanulók száma (integráltan oktatott SNI gyermekek nélkül)

    0


    Hátrányos helyzetű általános iskolai tanulók száma

    157


    Ebből halmozottan hátrányos helyzetű általános iskolai tanulók száma

    47


     
     
     
     
    Az általános iskolai osztályok száma 1-el csökkent a Dr Zimmermann Általános Iskolában.
    Általános iskolai tanulók száma (gyógypedagógiai oktatással és magántanulókkal együtt) 43 fővel csökkent, ezzel a kihasználtság mutatói is kis mértékben alacsonyabbak az egy évvel megelőzőtől. Az általános iskolába bejárók száma kis mértékben emelkedett.
    A halmozottan hátrányos helyzetű általános iskolai tanulók száma, illetve nyilvántartása jelentősen emelkedett, ami a nyilvántartási rendszer fejlesztéséből, illetve a sikeres kommunikációnak tulajdonítható.
     
     
     
    Legfontosabb mutatók alakulása:
     

    Intézmény/Tagintézmény neve

     

    HH

    %

    HHH

    %

    SNI

    %

    Radnóti Miklós Általános Iskola

    11

    3,7

    3


    Dr. Zimmermann Ágoston Általános Iskola

    13,4

    3,6

    3


    Petőfi Sándor Általános Iskola

    9,4

    6

    3,3


    Szent Erzsébet Általános Iskola

    6,1

    0

    0

    összesen:

    12

    3.4

    2.6

    országos átlag:

     

     

    7


     
    A Petőfi Sándor Általános Iskolában
     

    • v a 250 órát meghaladó hiányzások száma 1,2 %-ról 0,6%-ra csökkent.
    • v A magántanulók száma 1,2 %-ról 3%-ra emelkedett.

     
    A magántanulók megoszlásának vizsgálata:
          Magántanuló 18 fő
                      Ebből:
    • Ţ 4 fő a Szakértői és Rehabilitációs Bizottság javaslatára-egyéb fogyatékosság
    • Ţ 8 fő szülő tartós külföldi szolgálata miatt

     
    • Ţ 6 fő tanuló rendkívüli körülményei miatt. (szülő kérésére)

                A magántanulók számának felülvizsgálatát folyamatosan figyelemmel kell kísérni.
     
    Az általános iskolák  pedagógiai programjaiban változás csak egy esetben történt:
    A Dr. Zimmermann Ágoston Általános Iskola emelt szintű angol nyelvoktatást vezetett be.
    IPR egy iskolában sem került bevezetésre.
     
    Humánerőforrás:
     
    Mór Város fenntartásában lévő általános iskolákban a szakos tanári ellátottság biztosított. A Szent Erzsébet Általános Iskolában (egyházi fenntartás) elmondásuk alapján van hiány.
     
    A továbbképzések folyamatosak az intézményben. Az előző évi helyzetelemzésben alacsonyabb mutatóval rendelkező Petőfi Sándor Általános Iskolában 2008-ban 2 fő további szakképesítést szerzett, és 4 fő vett részt módszertani képzésben.
     
    Infrastruktúra:
    Az előző évi helyzetelemzés megállapításaihoz képest legfontosabb változás, hogy minden óvoda és iskola rendelkezik tornaszobával, illetve tornateremmel és orvosi szobával.
    A szükségtantermek megszüntetése érdekében pályázatot nyújtottak be, de nem került a támogatott projektek közé. További pályázati lehetőséget keresnek.
     
    2.5 Sajátos nevelési igényű tanulók ellátása
     
    Óvodai nevelésben:  7 fő azaz 1,5 %
    Általános iskolában:  37 fő 2.6 % ( az országos átlagot-7%-nem haladja meg)
    Gárdonyi Géza Általános Iskola és Speciális Szakiskolából (megyei fenntartású) nincsenek rendelkezésre álló adatok.
    2.6 Szakszolgálatok helyzete
    Gyógytestnevelés és gyógyúszás feladatait továbbra is az intézmények képesített pedagógusai látják el. Irányítását a Radnóti Miklós Általános Iskola végzi, az alapító okiratában rögzített alaptevékenységeként alapján 80521-2 Pedagógiai szakszolgálat (gyógytestnevelés). Logopédiai ellátás saját alkalmazott gyógypedagógusokkal történik.
    2.7 Alapfokú művészetoktatás helyzete
     
    A feladatellátás változatlan.
    2.9 Oktatás eredményessége-kompetencia mérés eredményei

     

    intézmény

     

     

    iskolai átlag


     

    2006

    2007

    2006

    2007


     

    matematika

    matematika

    szövegértés

    szövegértés


     

    6. oszt.

    8. oszt.

    6. oszt.

    8. oszt.

    6. oszt.

    8. oszt.

    6. oszt.

    8. oszt.


    Dr. Zimmermann Ágoston Általános Iskola

     

    492

     

    5110

     

    508

     

    529


    Petőfi Sándor Általános Iskola

     

    537

     

    492

     

    541

     

    510


    Radnóti Miklós Általános Iskola

     

    510

     

    480

     

    523

     

    497


    Szent Erzsébet Általános Iskola

    360

    532

     

    523

    396

    490

     

    563

    országos átlag

    493

    494

     

    49

    512

    497

     

    497


     
    6. osztály még nem feldolgozott.
     
    Az országos átlagot egy esetben a Radnóti Miklós Általános Iskola nem érte el, az intézménynek a Móri Kistérségi Társulás a fenntartója.
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    3. Akcióterv megvalósulása, elért eredmények:
     

    Helyzetelemzés megállapítása

    Cél

    Intézkedés leírása

    Intéz kedés felelő-se

    Határ-idő

    Indikátor rövid távon

    Megvalósult

    intézkedések

    Eredmények

    Közoktatási szakszolgálati és szakmai szolgáltatás nem teljes mértékben érhető el.

    Közoktatási szolgáltatások elérhetővé váljanak.

    Igényfelmérés, kialakítás lehetséges formáinak meghatározása, megszervezése

    Polgár-mester

    2008

    Igényfelmérés, kialakítás lehetséges formáinak meghatározása

    A szociális iroda folyamatosan figyelemmel kíséri a szükségleteket. Elemzi a lehetőségeket.

    --

    Lehet olyan 3 éves halmozottan hátrányos gyermek, aki nem vesz részt óvodai nevelésben.

    Minden 3 éves halmozottan hátrányos gyermek vegyen részt óvodai nevelésben

    Beazonosítás, intézkedés.

    Jegyző

    2008

    Minden 3 éves halmozottan hátrányos gyermek részt vesz óvodai nevelésben

    Szociális iroda segítségével felmérés elkészült

     

     

     

     

     

     

     

     

    Van 1 fő 3 éves halmozottan hátrányos gyermek aki nem vesz részt óvodai nevelésben

    Magántanuló aránya Petőfi Sándor Általános Iskolában meghaladja az országos átlagot.

     

    Magántanuló aránya csökkenjen az országos átlag alá.

    Kérelmek, felmentések felülvizsgálata.

     

    Jegyző

    2008

    Kérelmek, felmentések felülvizsgálata megtörtént

    Kérelmek, felmentések felülvizsgálata megtörtént

    Felülvizsgálat megtörtént, de csökkenés nem tapasztalható.

    Oka: 7 fő szülő tartós külföldi szolgálata miatt, 1 fő a Szakértői és Rehabilitációs Bizottság javaslatára-egyéb fogyatékosság, 2 fő tanuló rendkívüli körülményei miatt

     

    Helyzetelemzés megállapítása

    Cél

    Intézkedés leírása

    Intézke-dés felelőse

    Határ-idő

    Indikátor rövid távon

    Megvalósult

    intézkedések

    Eredmények

    Van eltérés az intézmények között humánerőforrás tekintetében.

    Kiegyenlített-ség, az egyenlő oktatási színvonal biztosítása

    Továbbképzési és beiskolázási tervek összehangolása, belső továbbképzések megszervezése.

    Jegyző

    2008

    Beiskolázási terv elkészül, belső továbbképzések, munkaközössé-gek kialakulnak.

    Beiskolázási terv elkészült minden intézményben, továbbképzéseken való részvétel folyamatos

    A lemaradást mutató iskolában 2 fő további szakképesítést szerezett és 4 fő vett részt módszertani képzésben

    250 óránál magasabb hiányzás  a Petőfi Sándor Általános Iskolában meghaladja az országos átlagot.

     

     

    Országos szint alatti mutatók elérése

    Humánerőforrás fejlesztés módszertani megújulás, gyermekvédelmi feladatok összehangolása

    Jegyző

    2008

    Beavatkozási terv készítése, együttműködés a gyermekvédelmi szolgálatokkal, módszertani fejlesztés megkezdése Humánerőforrás fejlesztés

    Fenntartói és intézményvezetői intézkedés megtörtént.

    1,2 %-ról 0,6%-ra csökkent, ami még az országos átlagot meghaladja

    Van szegregációt eredményező oktatásszervezés, de nem a város fenntartásába

     

     

    Szegregáció meg-szüntetése.

    Szakvélemények felülvizsgálata, befogadó attitűd és feltételek kialakítása, kapcsolat kialakítás a fenntartóval

    Fenn-tartó önkorm.

    elnöke

    2008

    Szakvélemények felülvizsgálata

    megtörtént, pedagógusok beiskolázása, felkészítése megkezdődött.

     

    Szakvélemények felülvizsgálata megtörtént, pedagógusok beiskolázása, felkészítése megkezdődött

    Befogadó attitűd kialakítása megkezdődött

     

     

     

    Eltérés tapasztalható az infrastrukturális feltételek tekintetében.

     

     

    Infrastruktúra fejlesztése, egyenlő hozzáférés biztosítása

    Felmérések, tervek készítése, forráskeresés, pályázatkészítés

    Jegyző

    2008

    Felmérések, tervek elkészül-nek, pályázatkészítés.

    Felmérés és terv elkészült, pályázatot adtak be a KDOP kiírásra

    Minden intézményben biztosított a tornaszoba-tornaterem és orvosi szoba. Továbbra is működik szükségtanterem.

    Helyzetelemzés megállapítása

    Cél

    Intézkedés leírása

    Intézke-dés felelőse

    Határ-idő

    Indikátor rövid távon

    Megvalósult

    intézkedések

    Eredmények

    A kompetencia-mérés eredmény mutatói egy esetben nem érik el az országos átlagot.

    Ez az intézmény a Móri Kistérség fenntartásában működik.

     

    Kiegyenlített-ség az eredménymutatókban, országos szint elérése minden területen és intézményben

    Okfeltárás, beavatkozások tervezése, szükséges fejlesztések biztosítása

    Jegyző

    2008

    Beavatkozási terv elkészül, minden intézmény elfogadja. Humánerőforrás fejlesztés

    A Mór Város által fenntartott intézmények a humánerőforrás fejlesztése és intézkedések megvalósítása

    A Mór Város által fenntartott intézmények a humánerőforrás fejlesztés és intézkedések révén elérték az országos átlagot.

    Óvodai kapacitáskihasz-náltság eltéréséből fakadó zsúfoltság

    Kiegyenlített-ség elérése, zsúfoltság megszüntetése

    Ok-feltárás, beavatkozások tervezése, szükséges fejlesztések biztosítása

     

     

    Jegyző

    2008

    Vizsgálat, szakértői elemzés, ok-feltárás elkészül. Beavatkozás megkezdődik.

    Egy óvodai csoport másik intézményhez átszervezésre került.

    Kiegyenlítettség arányosabb, de a zsúfoltság fennáll.

    Az épületek nem akadálymentesek.

    Akadálymentes közoktatási intézmények

    Felmérések, tervek készítése, forráskeresés,

    Polgár-

    mester

    2008

    Felmérések, tervek elkészül-nek

     

     

    Nyilvántartások vezetése pontatlan, főként a halmozottan hátrányos helyzetűek és külterületen élők esetében

    Pontos nyilvántartás vezetése, kiemelten a halmozottan hátrányos helyzetűekre.

    Nyilvántartási rendszer kiépítése, folyamatsza-bályozása.

    Jegyző

    2008

    Adatszolgáltatási rendszer kiépül

    Jegyző, szociális iroda, humán iroda és intézményvezetők között egyeztetések megkezdődtek.

    Az intézmények kimutatásai naprakészek.


     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    4. Aktualizált akcióterv

    Helyzetelemzés megállapítása

    Cél

    Intézkedés leírása

    Intézkedés felelőse

    Határ-idő

    Indikátor rövid távon

    Indikátor közép távon

    Indikátor hosszú távon

    Szükséges humánerő-forrás

    Státusz

    Közoktatási szakszolgálati és szakmai szolgáltatás nem teljes mértékben érhető el

    Családi napközi, házi gyermekfelügyelet, családok átmeneti otthona szolgáltatások elérhetővé váljanak minden településen

    Igényfelmérés, kialakítás lehetséges formáinak meghatározása, megszervezése

    Jegyző

    2009

    Igényfelmérés kialakítás lehetséges formáinak meghatározása

    Társulási szinten biztosított a családi napközi, házi gyermekfelügyelet

    Települési szinten biztosított a családi napközi, házi gyermekfelügyelet

    szociális iroda, civil szervezetek

    a feladat végrehajtása folyamat-ban

    Van 1 fő olyan 3 éves halmozottan hátrányos gyermek, aki nem vesz részt óvodai nevelésben.

    Minden 3 éves halmozottan hátrányos gyermek vegyen részt óvodai nevelésben

    Beazonosítás, intézkedés.

    Jegyző

    2009

    Minden 3 éves halmozottan hátrányos gyermek részt vesz óvodai nevelésben

    Minden 3 éves halmozottan hátrányos gyermek részt vesz óvodai nevelésben

    Minden 3 éves halmozottan hátrányos gyermek részt vesz óvodai nevelésben

    védőnói hálózat, szociális iroda, intézmény vezetők, kisebbségi önkormányzat

    a feladat végrehajtása folyamat-ban

    Magántanuló aránya 0,6%, meghaladja az országos átlagot.

     

     

    Magántanuló aránya csökkenjen országos átlag alá. (0,37)

    Kérelmek, felmentések felülvizsgálata.

     

    Jegyző

    2009

    Kérelmek, felmentések felülvizsgálata megtörtént

    Magántanuló aránya az országos átlag alá csökken.

    Magántanuló aránya az országos átlag alá csökken

    gyermekjóléti szolgálat, intézmény vezetők, jegyző, rehabilitációs bizottság

     

     

     

    a feladat végrehajtása folyamat-ban

    Helyzetelemzés megállapítása

    Cél

    Intézkedés leírása

    Intézkedés felelőse

    Határ-idő

    Indikátor rövid távon

    Indikátor közép távon

    Indikátor hosszú távon

    Szükséges humánerő-forrás

    Státusz

    Nincs szegregációt a város oktatás-szervezésében, de a megye fenntartásában van.

    Szegregáció megszüntetése.

    Kapcsolatfelvétel a fenntartóval.

    Szakvélemények felülvizsgálata, befogadó attitűd és feltételek kialakítása, integráció megvalósítása

    Jegyző

    2009

    Szakvélemények felülvizsgálata

    megtörtént, integráció lehetőségeit felmérték, pedagógusok beiskolázása, felkészítése megkezdődött.

    Szegregáció megszűnik.

    Szegregáció megszűnik.

    intézményvezetők, rehabilitációs bizottság, humán iroda, jegyző, civil szervezetek

    a feladat végrehajtása folyamat-ban

    Nem biztosított a teljes szakos tanári ellátottság.

    Szent Erzsébet egyházi fenntartású iskolában

    Minden tantárgyat megfelelő képesített tanár oktat.

    Feltételek, lehetőségek vizsgálata, megoldási módok kialakítása.

    Jegyző

    2009

    Minden tantárgyat megfelelő képesített tanár oktat.

    Minden tantárgyat megfelelő képesített tanár oktat

    Minden tantárgyat megfelelő képesített tanár oktat

    intézményvezetők, humániroda, jegyző, egyház

    a feladat végrehajtása folyamat-ban

    Van kis mértékű eltérés az intézmények között humánerőforrás tekintetében.

     

     

     

     

     

     

     

     

    Kiegyenlítettség, az egyenlő oktatási színvonal biztosítása

    Továbbképzési és beiskolázási tervek összehangolása, belső továbbképzések megszervezése

     

     

     

     

    Jegyző

    2009

    Beiskolázási terv elkészül, belső továbbképzések, munkaközösségek kialakulnak.

    Humánerőforrás kiegyenlítődik.

    Minden pedagógus a részt vett a hátrányos helyzetűek eredményességét segítő módszertani továbbképzésen.

     

     

     

     

     

     

    intézményvezetők, pedagógusok, humán iroda, szakmai szolgáltatók

    a feladat végrehajtása folyamat-ban

    Helyzetelemzés megállapítása

    Cél

    Intézkedés leírása

    Intézkedés felelőse

    Határ-idő

    Indikátor rövid távon

    Indikátor közép távon

    Indikátor hosszú távon

    Szükséges humánerő-forrás

    Státusz

    Eltérés tapasztalható az infrastrukturális feltételek tekintetében.

    Infrastruktúra fejlesztése, egyenlő hozzáférés biztosítása

    Felmérések, tervek készítése, forráskeresés, pályázatkészítés

    Jegyző

    2009

    Felmérések, tervek elkészül-nek

    Források keresése, pályázatkészítés megtörtént

    Szükségtantermek kiváltása, korszerű intézményhálózat

     

     

    Az épületek nem akadálymentesek

    Akadálymentes közoktatási intézmények

    Felmérések, tervek készítése, forráskeresés, pályázatkészítés

    Jegyző

    2009

    Felmérések, tervek elkészül-nek

    Legalább ügyfélszintű akadálymentesí-tés az intézményekben

    Legalább ügyfélszintű akadálymentesí-tés az intézményekben

     

     


     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    5. Az Esélyegyenlőségi Terv végrehajtását segítő egyéb programelemek, összefüggések
     

    Kiemelt programelem

    Ezek alapján meghatározott feladatok

    Határidő

    Célérték

    Feladatok státusza

    Koordinációs feladat

    Koordinációért felelős

    Antiszegregációs terv a települési szegregáció felszámolására

    előkészületben

     

    -

     

    -

    Előkészítés alatt

     

    -

    Vagyongazdálkodási Iroda


    HEFOP, TÁMOP, vagy TIOP pályázat alapján támogatott fejlesztés

    TIOP 1.1.1/07 (bírálat szakaszában)

    TÁMOP 3.1.4

    készítése folyamatban

    KDOP infrastruktúra fejlesztés-előkészületben

     

    -

     

    -

    .

    Előkészítés alatt

     

    Előkészítés alatt

     

    Előkészítés alatt

     

    -

    Intézményvezetők, Humán Iroda

     

     

     

     

    (oktatási referens)

     


    Települési Esélyegyenlőségi Program

    készítése folyamatban

    -

    -

    Előkészítés alatt

    -

    Jegyzői Iroda


     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    6. Kockázatok:
     
     
     

    Cél konkrét szöveges megfogalmazása

    Intézkedés leírása

    Az intézkedés eredményes megvalósulásának kockázata

    A kockázat következményének súlyossága (1-3)

    A kockázat bekövetkezésének valószínűsége (1-3)

    A kockázat elhárításának, kezelésének tervezett módja

     

    Közoktatási szakszolgálati és szakmai szolgáltatás nem teljes mértékben érhető el

    Igényfelmérés, kialakítás lehetséges formáinak meghatározása, megszervezése

    nincs megfelelő rendelkezésre álló épület, vagy anyagi forrás

    2

    1

    nem igényel

    Magántanuló aránya 0,6%, meghaladja az országos átlagot.

    Kérelmek, felmentések felülvizsgálata.

     

    a szülők külföldi tartózkodása nem befolyásolható

    0

    2

    nem igényel

    Nincs szegregációt a város oktatás-szervezésében, de a megye fenntartásában van.

    Kapcsolatfelvétel a fenntartóval.

    Szakvélemények felülvizsgálata, befogadó attitűd és feltételek kialakítása, integráció megvalósítása

    a fenntartók között együttműködés hiányosságai

    2

    2

    szakértői segítség igénybevétele

    Nem biztosított a teljes szakos tanári ellátottság.

    Feltételek, lehetőségek vizsgálata, megoldási módok kialakítása.

    az egyház által fenntartott iskola nem biztosítja a feltételt

    1

    1

    nem igényel

    Van kis mértékű eltérés az intézmények között humánerőforrás tekintetében.

    Továbbképzési és beiskolázási tervek összehangolása, belső továbbképzések megszervezése

    pedagógusok alulmotiváltsága, forráshiány

    1

    1

    nem igényel

    A kompetencia-mérés eredménymutatója  1 esetben nem érik el az országos átlagot. (kistérségi fenntartású intézmény)

    Ok-feltárás, beavatkozások tervezése, szükséges fejlesztések biztosítása

    Módzsertani innováció

    1

    1

    Nem igényel

    Eltérés tapasztalható az infrastrukturális feltételek tekintetében.

    Felmérések, tervek készítése, forráskeresés, pályázatkészítés

    nincs elegendő pénz a megvalósításra

    2

    2

    pályázat készítés

    Az épületek nem akadálymentesek

    Felmérések, tervek készítése, forráskeresés, pályázatkészítés

    nincs elegendő pénz a megvalósításra

    2

    2

    pályázat készítés


    7. Konzultáció és visszacsatolás
     
    A Települési Közoktatási Esélyegyenlőségi Intézkedési Terv felülvizsgálatába a közoktatási intézmények vezetői tevőlegesen be lettek vonva, és megállapítható, hogy az októberi statisztika és fenntartó dokumentumainak elemzése alapján módosult az intézkedési terv akcióterve.
    A véleményformálásra a lehetőség biztosítva volt, valamennyi érintett szakmai és társadalmi partner (szülői szervezetek, civil szféra, helyi kisebbségi önkormányzat, stb.) bevonásával.
    A vélemények benyújtására az Móri Humán Irodában van lehetőség, s az észrevételeket az Oktatási Bizottság fogja tárgyalni.
     
    8. Legitimáció:
     
    A Települési Közoktatási Esélyegyenlőségi Intézkedési Terv felülvizsgálatát - a szakmai, társadalmi vitára bocsátást követően -Mór Város Képviselő testülete 2008.  .....-n ....../2008. sz.  határozatával elfogadta.
     
     
    Mór, 2008.
     
     
     

     
                                                                                                  Mór Város
                                                                                                Polgármestere
     
     



    Lamberg-kastély programjai






  • Móri Észak-nyugati ipari terület
  • Építéshatósági ügyintéző
  •  
    Szerkesztői belépésBorvidék portálImpresszum Linkek
    kepeslap Start Page Oklevél Facebook Magyar english deutsch mikro admin galeria polgarmester