9. alkalommal rendeztük meg iskolánkban „A népmese napját"t. Idén ehhez kapcsolódóan a 2.a osztályban háromnapos meseprojekt zajlott.
Szeptember 30-án reggel egy 4. osztályos tanuló élő mesével örvendeztetett meg minket az iskolarádión keresztül. Évfolyamonként, osztályonként készültünk erre a napra. A 2. osztályosok a Maros és Olt című székely népmesét dolgozták fel.
Olvasás órán
segítségünkre volt az interaktív tábla, megnéztük a térképet, képeket az Olt folyóról, zenés virtuális utazást tettünk a Maroson.
Szót ejtettünk a népmesék keletkezéséről, a rovásírásról, amivel a régi magyarok lejegyezték gondolataikat.
A tanító nénik elmondták a mesét, beszélgettünk, majd egyéni illusztrációt készítettünk róla.
Környezetismeret órán
újra megnéztük a természeti képeket. A környezetvédelem és a veszélyes hulladékok kapcsán újra előkerült a természet, a folyók szeretete, védelme, és az összefogás ereje is, mely a mese egyik tanulsága.
Délután a napköziben
újra elolvastuk közösen a mesét. Csoportmunkában zsírkrétával csomagolópapírra rajzoltunk.
Másnap magyarórán
a rovásírást bemutató falitáblát már reggeltől nézegették a gyerekek és egymásnak adtak feladványokat. Az órán gyakoroltuk még a tulajdonnevek írását is, megemlítettük, és leírtuk a mesében szereplő két leány, illetve folyó nevét is.
Erkölcstan órán
a népszokások, hagyományok, a különböző családi és vallási ünnepek, egyéb szokások, mások elfogadása, tisztelete került előtérbe, utalásokkal a Maros és Olt népmesére.
Ének órán
a népdalok, népmesék keletkezéséről, fennmaradásáról, a szájhagyományról, lejegyzésükről beszélgettünk, majd a Kocsit, kocsit... kezdetű páros leánytáncot tanultuk meg.
A „mesés" napok zárásaként az elmúlt két nap és a rajzok értékelése következett, a legszebb munkák iskolánk falát és faliújságját díszítik, készítőik jutalmat kaptak.
Pintérné Kertész Zsuzsanna