Mór Városi Önkormányzat Képviselő testületének a szervezeti és működési szabályzatáról szóló 38/2006. (XII.18.) önkormányzati rendelete módosításáról
Mór Városi Önkormányzata Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 18. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alkotmány 44/A. § (1) bekezdés e) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének a szervezeti és működési szabályzatáról szóló 38/2006. (XII.18.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: SZMSZ) 8. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Frakciót legkevesebb 3 képviselő alakíthat."
2. § Az SZMSZ 10. § (6) és (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(6) A (3) bekezdés esetét kivéve a képviselő-testület ülését a polgármester - akadályoztatása esetén - az alpolgármester, mindkettő tisztség egyidejű betöltetlensége vagy mindkettejük egyidejű tartós akadályoztatása esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke - hívja össze.
(7) A képviselő-testület ülését 15 napon belül össze kell hívni legalább három képviselő, vagy bármely önkormányzati bizottság - napirendet és előterjesztést is tartalmazó - indítványára.
3. § Az SZMSZ 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület ülését a polgármester - akadályoztatása esetén az alpolgármester, mindkettő tisztség betöltetlensége, vagy mindkettő tisztségviselő egyidejű akadályoztatása esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke - vezeti."
4. § Az SZMSZ 32. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület - a polgármester, vagy bármely képviselő javaslatára - meghatározott önkormányzati feladatkörök ellátásának felügyeletére a települési képviselők közül tanácsnokot választhat. Tanácsnok választására különösen akkor kerül sor, ha az általa ellátandó feladat:
a) sokoldalú komplex megközelítést, esetleg speciális szakértelmet, vagy nyelvismeretet (pl.: településüzemeltetés, település- és területfejlesztés)
b) érdemi koordinációt (pl.: a közszolgáltatások színvonalának figyelemmel kísérése, műemlékvédelem, környezetvédelem)
igényel vagy
c) a település életére az adott időszakban kiemelten fontos, jelentős befolyással bír (pl.: közművelődési ügyek, testvérvárosi kapcsolatok, egészségügyek, szociális ügyek)
5. § Az SZMSZ 36. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(9) A bizottság minden tagja köteles az ülésen tudomására jutott minősített adatot megőrizni"
6. § Az SZMSZ a következő 37/A. §-szal egészül ki:
„37/A. § (1) A képviselő-testület által létrehozott állandó bizottságok nem képviselő tagjai vagyonnyilatkozat tételre kötelezettek.
(2) Az önkormányzatnál a Pénzügyi Bizottság látja el a nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatának vizsgálatát és nyilvántartását.
(3) A nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségére (esedékességére, formai követelményeire, megszegésének jogkövetkezményeire), továbbá a Pénzügyi Bizottság vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárására (vagyongyarapodási vizsgálat) az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény rendelkezései irányadóak."
7. § Az SZMSZ 40. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„40. § (1) A képviselő-testület - saját tagjai közül a polgármester javaslatára, titkos szavazással, a képviselő-testület megbízatásának időtartamára - a polgármester helyettesítésére és munkájának segítésére egy fő társadalmi megbízatású alpolgármester választ.
(2) Az alpolgármester helyettesíti a polgármestert annak távolléte vagy akadályoztatása esetén és végzi a polgármester által részére meghatározott feladatokat."
8. § Az SZMSZ 44. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A polgármesteri hivatal létszáma: 62,5 fő. A polgármesteri hivatal szervezeti tagozódását az 5. melléklet tartalmazza."
9. § Az SZMSZ 4. és 5. melléklete helyébe az 1. és 2. melléklet lép.
10. § Hatályát veszti az SZMSZ 10. § (1) bekezdése
11. § Ez a rendelet 2010. december 1-én lép hatályba.
Fenyves Péter Dornyi Sándor
polgármester jegyző
1. melléklet a 24/2010. (XI.25.) önkormányzati rendelethez
A BIZOTTSÁGI FELADATKÖRÖK ÉS SZAKTERÜLETEK
1. A bizottságok eljárnak és döntenek a képviselő-testülettől hatáskörükbe átruházott (2.számú melléklet szerinti) és azon ügyekben, amelyekben való döntésre a képviselő-testülettől esetenként felhatalmazást kapnak.
2. Döntés előkészítő feladatot látnak el a képviselő-testület felé és ennek kapcsán véleményeznek, javaslatot tesznek, állást foglalnak, vagy előterjesztést nyújtanak be és ellenőrzést végeznek a döntési hatáskörükbe nem tartozó önkormányzati ügyekben - illetékesség szerint - az alábbi szakterületek és témakörök vonatkozásában:
2.1 PÉNZÜGYI BIZOTTSÁG: önkormányzati költségvetés, pénzügyi gazdálkodás, vagyonértékesítés, adóügyek, közszolgáltatási, helyhasználati, bérleti- és térítési díjak, önkormányzati szervezet és annak működése, más bizottság feladatkörébe nem tartozó önkormányzati ügyek, a polgármester, a nem képviselő bizottsági tagok, települési képviselők vagyonnyilatkozatának nyilvántartása és ellenőrzése továbbá a települési képviselők összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezések kivizsgálása. Továbbá az Ötv. 92. §-ában meghatározottak.
2.2 TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI BIZOTTSÁG: önkormányzati beruházások és felújítások, más bizottság feladatkörébe nem tartozó közbeszerzési ügyek, városrendezés, építésügy, környezet- és műemlékvédelem, köztisztaság, közterület-, park- és zöldterület-gondozás, önkormányzati vagyonkezelés-vagyonhasznosítás, vállalkozások és közszolgáltatások (a díjakat kivéve).
2.3 OKTATÁSI .- KULTURÁLIS ÉS SPORT BIZOTTSÁG: nevelés-oktatás, közművelődés, továbbá ezek intézményei és működésük, helyi média ügyek ifjúsági, testnevelés, verseny- és tömegsport ügyek.
2.4 SZOCIÁLIS ÉS EGÉSZSÉGÜGYI BIZOTTSÁG: szociális ellátás-gondozás, gyermek- és családvédelem, továbbá ezek intézményei és működésük, illetve közhasznú tevékenységi területeken való közhasznú foglalkoztatás egészségügyi alap- és szakellátás, valamint ezek intézményei (szolgálatai) és működésük.
-----------------------------------
2. melléklet a 24/2010. (XI.25.) önkormányzati rendelethez
A POLGÁRMESTERI HIVATAL SZERVEZETI FELÉPÍTÉSE
1. Polgármester
2. Jegyző
3. Aljegyző
4. Önkormányzati Iroda
5. Városfejlesztési- és üzemeltetési Iroda
5.1 Építéshatóság
5.2 Közterület-felügyelet
5.3 Európai uniós referens
6. Költségvetési és Adóügyi Iroda
6.1 Költségvetési csoport
6.2 Adócsoport
7. Közigazgatási és Szociális Iroda
7.1Okmányiroda
8. Humánügyi Iroda
9. Gyámhivatal
10. Belső ellenőr
11. Informatikai referens
12. Védelmi igazgatási ügyintéző